کمپینگ، اولین مرجع تخصصی حوزه گردشگری و کمپینگ

در سایت کمپینک، میتوانید مقالات حوزه گردشگری، کمپینگ را دنبال کرده و از فروشگاه ما، لوادم کوهنوردی، لوازم کمپینگ، چادر مسافرتی و کوله پشتی خرید کنید

کمپینگ، اولین مرجع تخصصی حوزه گردشگری و کمپینگ

در سایت کمپینک، میتوانید مقالات حوزه گردشگری، کمپینگ را دنبال کرده و از فروشگاه ما، لوادم کوهنوردی، لوازم کمپینگ، چادر مسافرتی و کوله پشتی خرید کنید

  • ۰
  • ۰


موادی که کوله‌پشتی از آن ساخته می‌شود بیشتر از جنس نایلون است. که انواع مختلفی دارد، نایلون‌ها با توجه به شماره‌ای که دارند، مقاومت متفاوتی دارند. وزن کوله را مواد تشکیل دهنده آن تغییر می‌دهد، پس انتخاب کوله‌پشتی که از نایلون‌های مقاوم و سبک تهیه شده باشد کاملا به نفع‌تان است، البته به جز مواد تشکیل دهنده، نحوه دوخت و کهنه یا نو بودن در افزایش یا کاهش وزنش تاثیر می‌گذارد.
به این فکر کنید که کوله‌پشتی قرار است با حمل وسیله‌هایتان حسابی سنگین شود، حالا اگر خود کوله وزن بیشتر از حد معمول داشته باشد شرایط چقدر غیرقابل تحمل خواهد شد.

یکی دیگر از مسائل مهم برای کوهنوردان ضد آب بودن یا نبودن آن است. خب پس بیایید خیالتان را راحت کنیم، هیچ کوله‌پشتی‌ای ضد آب نیست! چیزی که یک کوله پشتی را به اصطلاح ضد آب می‌کند بافت ریز پارچه آن است، آنقدر ریز که بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر فشار آب را تحمل کند. بهتر است از کورتکس و آستر عایق برای کوله پشتی خود استفاده کنید، چرا که هم واقعا ضد آب است و هم کوله خوش فرم‌تر می‌ماند.

اگر تمام این مسائل هم جواب نداد، خیالتان را راحت کنید و یک نایلون بزرگ روی کوله پشتی خود بکشید.حتما استفاده از کوله پشتی در پیاده‌روی‌های طولانی مدت را تجربه کرده‌اید، حالا وای به حال اینکه این تجربه در گرمای تابستان باشد. چند دقیقه فعالیت کافی است که تمام آن قسمت از کمرتان که زیر کوله قرار دارد، خیس عرق بشود و به محض برداشتن کوله با اولین نسیمی که می‌وزد دچار گرفتگی عضله بشوید. بهترین راه برای حل این دردسر سیستمی است که هوای پشت کوله در رفت و آمد باشد و این هوا باعث تبخیر عرق بدن در ناحیه کمر بشود. کوله‌پشتی‌هایی در بازار هست که در قسمت پشت آن کانال‌های هوا وجود دارد که این مجاری تنفسی باعث تبخیر عرق انسان می‌شود. با استفاده از این مدل کوله پشتی خشک می‌ماند و حمل آن آسان‌تر می‌شود. همچنین یک شبکه خمیده در پشت آن قرار دارد که هوای طبیعی از میان آن نفوذ می‌کند.

زنانه و مردانه

برخلاف تصور عموم کوله پشتی جنسیت دارد. اشتباه بزرگی که اکثرا انجام می‌دهند این است که هنگام خرید اصلا به این توجه نمی‌کنند که کوله پشتی زنانه است یا مردانه و این در دراز مدت باعث بروز اختلالات فیزیکی خواهد شد.

البته بیشتر برای خانم‌ها؛ از آنجایی که استخوان‌بندی خانم‌ها ریز‌تر است و فرم استخوان آن‌ها در قسمت پایین تنه و سرشانه متفاوت با مرد‌ها است، ظاهر کوله‌پشتیشان هم متفاوت است.

کوله‌های زنانه را با عبارتی مثل «SL» نشان می‌دهند. کوله‌پشتی خانم‌ها کشیده است و بندهای آن به هم نزدیک و باریک است. البته آقایانی که استخوان‌بندی نسبتا ریزتری دارند می‌توانند از کوله‌پشتی‌های زنانه استفاده کنند.

منبع:مجله گردشگری اپرو

  • ۹۶/۰۸/۲۳
  • شاهین رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی